Papa Dan Anis Syahida

Papa Dan Anis Syahida

Merekalah Kekuatan Ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Cara-Cara Aku Menyediakan Bubur Nasi Ecah

Mesti korang pelik apsal aku tetiba takde angin takde ribut asek menghupdate entri je kan..adakah aku nak lawan Puan Fid aka lovebaby tu...ohhhh tidak...aku takde nak menjana duit aku melalui blog..malas sebab bukan ramai sangat melawat blog aku yang perasan fofular ini tapi sejak aku dapat menggunakan kamera Sony yang lama buruk ini semula aku jadi ketagihan untuk menghupdate blog dengan senang sesuka hati aku huhu.


Ini bubur nasi Ecah yang hangit hihi gara-gara aku pon tertidur sama ketika menyusukan si Ecah...boleh?


Ini beras yang aku siap-siap blend untuk memudahkan tugas-tugas memasak tanpa membazirkan gas dan tenaga yang lama. Aku takde basuh-basuh pun...ku cedok ku blend bila nak masak aku cuci cam biasa macam nak masak nasi...tak hilang khasiat pon. Aku akan blender banyak-banyak pastu aku simpan dalam bekas kueh raya hihihi. Mudah kan....


Ini bekas bubur nasi Ecah yang tahan panas...tapi takdelah tahan sampai 24 jam. Tiap pagi dalam 7 pagi aku masukkan bubur nasi Ecah dan tahan panas sampai jam 2 petang. Ecah makan bubur nasi di nurseri 2x sehari. Aku beli kat Billion di Bangi dengan rege tak sampai pon RM20.










Sebelum Ecah nak pergi nurseri school aku akan panaskan bubur nasi Ecah di dalam warmer Little Bean ni hingga ia betul-betul mendidih dan panas....ini hasil kerja mama yang malas. Aku tak pon panaskan dalam microwave sebab aku tak yakin dengan keselamatan bubur nasi aku pernah meletup hahahaha. Sambil mandi dan bersilat siapkan 2 kanak-kanak riang tu, aku panaskan bubur nasi tu dulu.




.





 Taraaaaaa daaaaaaaaaa.....ku bekalkan sekali bekas bubur nasi Ecah mengikot kaler yang aku suka nak bagi hahahaha. Ala aku beli bekas-bekas ni kat SUSUIBU.com..murah jer...RM16++ je siap dengan sudu dan penutup. Penutup kaler merah dah hilang...tertinggal kat restoran Penang Villange uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!



4 ulasan:

zzana berkata...

mamaAna, baby kita sebaya lah,,boleh ler buat menantu si ecah ni..heheh

DaniTheGirl berkata...

heheheh sebaya ehh...sudi ke jadikan ecah menantu ni...ecah ni kuat makan kekekeke

Nik Ha berkata...

Wah, glemer lg nama smrn mama ecah ni.Acik suko gak..he..he..tq for this n3.Comel2 peralatan tu, nak kena rembat gak nih..he..he..

DaniTheGirl berkata...

Ikikik itu nama masa muda remaja trang tang tang..namO samaran kat dunia chat sampai skrg guna dan member2 chat yang kenai pon duk panggil Dani Dani...hihihihi