Papa Dan Anis Syahida

Papa Dan Anis Syahida

Merekalah Kekuatan Ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nursery Oh Nursery

Semalam bila ku balik rumah ku check beg Anis ku lihat ada pakaian yang basah. Yang ku rasa kuranag senang mengapa Teacher dia tak masukkan baju kotor yang basah tu di dalam beg pakaian kotor yang ku bekalkan?? Susah sangat ker? Sudahnya abes kena pada tuala yang tak bersalah tu, bayangkanlah kalau Anis kencing kat baju tu tak ke najis satu beg tu? Setiap hari ku akan bubuh sehelai dispo diapers (Anis tidak menggunakan CD sebab dia rasa kurang selesa)lagipun ku sedang training Anis untuk tidak memakai DD cuma waktu tidur sahajalah. So pagi ni ku pun menginterbiew Teacher Anis dan paling ku terkezut ialah

Aku : Dik, nak tanya, adik ni Teacher Anis ke?
Teacher Anis : Ye kak
Aku : Akak nak tanya, kenapa baju kotor Anis tak letak dalam beg pakaian kotor yang akak bekalkan, lepas tu akak memang bekalkan Anis sehelai pampers
Teacher Anis : (Dengan muka blur) Ye ke?? Anis dia dah pandai mandi sendiri, baju kotor dia yang buh sendiri
Aku : (Terkezut beruk ni)Mandi sendiri?? Kalau dia pandai mandi sendiri pun kena tengok jugak ler kot dia sabun ke tidak

Punyalah aku hangin satu badan, kalau budak 3 tahun dia dah suruh mandi sendiri agak-agak kalau buang air besar kena cebuk sendiri juga ke?? Ishhh...ni hati aku start bengang ni, sebab kadang-kadang Anis mengadu sakit perut. Tah-tah makan pun sendiri, juz imagine (omputeh lak taip), kalau dia makan sendiri tak kenyang ke tidak sedangkan di rumah aku still suapkan Anis kalau harap dia makan sendiri sure heboh banyak jatuh dari masuk mulut. Aduii....awatlah nursery ni macam ni...memana nursery pun semua SISTEM dia macam ni, malas betul ler TEACHER-TEACHER dorang ni. Grrrr....



Tiada ulasan: