Papa Dan Anis Syahida

Papa Dan Anis Syahida

Merekalah Kekuatan Ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Aisyah kurang minum

Sudah 3 hari ku terima aduan daripada teacher Aisyah di nursery, Aisyah dah kurang minum sebab dia sekarang lebih banyak main dan suka ajak teacher dia menyembang(agak-agak baby 4bulan sembang macamana??) dari 3.5oz ku kurangkan ke 30z, dari 6 botol ku kurangkan ke 5 botol tapi Aisyah masih tak dapat menghabiskannya. Aku naik risau kenapa Aisyah jadi begini?? Teacher Aisyah kata, dia suka sembur-sembur susu. Aku bukan apa takut berat dia drop tapi masa check up 4 bulan aritu pada 10/6 lepas, berat Aisyah naik dengn konsisten 5.8kg. Bila malam Aisyah banyak tidur dari minum, kalau terbangun pun menyusu tak lama, breast aku still lagi berat. Aku bimbang Aisyah tak kenyang, susu ibu ni kan ada susu awal(foremilk) dan susu akhir(hindmilk). Foremilk adalah cair mengandungi air iaitu berfungsi untuk menghilangkan dahaga dan foremilk pula lebih pekat dan kaya dengan lemak berfungsi untuk mengenyangkan bayi. Tapi setakat ni dia memang aktif, cuma malas nak meniarap, adalah sekali dia meniarap pastu tak niarap-niarap dah, suami ku bilang Aisyah malas huhuhu. Tapi dari segi kebaikannya aku dah dapat buat banyak stok frozen dan sekarang dah capai 15 botol dan sekarang aku kalut nak beli playtex liner sebab botol-botol yang ada tak dapat menampung EBM aku yang sedang melimpah ruah sekarang(macamlah banyak huhuhu). Tapi apa guna buat stok banyak-banyak kalau Aisyah kurang minum, ermmmm aku harap tiada apa masalah pada Aisyah, sebagai ibu aku memang risau dan takut Aisyah ada masalah lain dan aku paling takut kalau Aisyah taknak susu aku dah huwaaa!! Nak...janganlah kau berpaling pada susu formula sebab mama mu ini sudah bermati-matian membeli berbagai-bagai gadget untuk breastfeeding tau!! Nak kata dia kena growth spurt...tak jugak, nursing strike ke eh?? Ish kompiusss mak...

Tiada ulasan: