Papa Dan Anis Syahida

Papa Dan Anis Syahida

Merekalah Kekuatan Ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Aisyah 7 Bulan

Lagi 2 hari Aisyah nak masuk 7 bulan so macam-macam perkara baru yang dia tunjuk sekarang. Aisyah suka gelak bila Kakak dia agah, suka lompat-lompat sampai Nenek dan Atuk dia pon jadi mengah bila pegang dia, bila buh dalam walker dia paling tak suka...melalak-lalak macam kena pukul. Aisyah paling suka main piano Kakak dia sebab ada bunyi suara baby nageh, ada bunyi itik, ada bunyi bird, ada lagu, ada lampu-lampu tapi Kakak dia kedekut betul dengan barang dia, kalau barang Aisyah cepat je dia main. Aisyah suka main sembur-sembur lagi ditegur lagi dibuat. Sekarang ni Aisyah dah tak mahu duduk kat car seat dia...adoi pening kepala aku. Kalau aku balik kampung di Ijok...bayangkan dari Putrajaya sampai Ijok dia akan melalak-lalak so terpaksalah aku berhenti menyusukan dia. Masa memula ajar dia duduk tu, dia OK diam jer....pastu terus terlelap sekarang ni ubah pesen pulak....asal duk lam kerusi dia tu...start ler melalak sampai serak-serak sore dan sampai nak termuntah-muntah. Semalam dari Ijok aku nak balik Putrajaya, setat je masuk lam kerusi dia setat ler melalak-lalak dia, masa drive aku dah gelabah dengan kereta berderet-deret kat belakang pastu aku patah balik minta tolong Emak aku ikot aku balik Putrajaya...sudah!! Bila Emak aku pegang je Aisyah, dia diam pastu terlena pastu bila bangun boleh gelak-gelak....eeee geram betul aku dengan Aisyah ni!! Sian Emak aku hehhehe ampon MAMA....sampai rumah Aisyah takmo duduk bawah sudahnya Emak aku dukung je Aisyah...aik....tetiba jer takmo bagi Nenek balik ni...tetiba jer manja semacam dengan Nenek ni tetetetete. Pastu kalau bab makan Aisyah memang no 1. Setat 6 bulan memang aku dah buat bubur untuk 2 kali makan masa kat nurseri, nampak cam terlebih sudah tapi itu permintaan pengasuh dia. Aisyah SUKA MAKAN! Kadang-kadang saja aku bekalkan 2 hidang bubur dengan biskut Farley Rusk tu.....habeh gak! Bagi pendapat aku ler..korang jangan ler ikot...aku ikut apa yang anak aku makan...kalau aku ikot bulat-bulat pendapat yang aku baca lam SI tu...tak boleh gak...bagi aku le...selagi ia tidak merbahayakan, tidak memberi ape kesan sampingan boleh saja kalau terlalu ikot buku sgt pon tak boleh cuma aku cuba elak Aisyah makan nestum atau makanan di proses tapi kalau terdesak gak aku terpaksa ler. Lagipun aku bekerja...semua aku handle kadang2 aku tak mampu nak buat semua..lain le kalau duduk rumah pon. Apa yang tidak merbahaya aku bagi Aisyah rasa selagi dia tidak tercekik, tersedak dan juga tidak sembelit. Tapi yang pasti badan Aisyah mmg chubby, kejap dan COMEL (bab ni tak tahan ni hahahahaha).

Tiada ulasan: